یو پی اس دندانپزشکی
یو پی اس دندانپزشکی

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1578473397468{padding-right: 10px !important;padding-left: 10px !important;}”]

یو پی اس UPS دندانپزشکی:

یو پی اس های دندانپزشکی مزایای بسیاری دارند که در زیر به بعضی از آنها خواهیم پرداخت:

چرا یو پی اس UPS؟

فرض کنید در حال کار گذاشتن یک یا چند واحد ایمپلنت هستید. و یا در حال انجام یک اندو 3 یا چهار کاناله هستید. و یا بیمار ونیر دارید و از 8 واحد، 3 واحد انجام شده است. و ناگهان برق می رود!

قطع ناگهانی برق باعث اختلال در اکثر فعالیت های تجاری و درمانی شده و در برخی موارد امکان ادامه آن را کاملا از بین می برد. شرکتها و مراکز درمانی و مطب های پزشکی و دندانپزشکی بسیاری هستند. که در اثر پیامد های حاصل از قطع برق زیان های فراوانی را متحمل شده اند.

شایان ذکر است که تنها قطع برق شهر نیست که اثرات مخرب بهمراه دارد بلکه بسیاری از تجهیزات الکتریکی و پزشکی و دندانپزشکی نسبت به نارسایی هایی مانند افت ولتاژ و نوسانات شدید لحظه ای، نویز و تغییرات فرکانس در منبع تغذیه خود حساس هستند. و این اختلالات عملکرد و کارکرد مطلوب آنها را غیر ممکن می سازد. به همین دلیل به یک منبع نیروی برق با ثبات تر و قابل اطمینان تر از آنچه عموما توسط منابع تغذیه همگانی ارائه می شود نیاز دارند.

وجه تشابه تمام اختلال های یاد شده این است که مطلقا قابل پیش بینی نیستند. و هر اقدامی که برای حفاظت از منبع تغذیه بار حساس انجام گیرد باید در تمام مدت استفاده از بار موثر باشد. اگر هدف استفاده کننده کاهش خطا و بالا رفتن عمر مفید و عدم توقف است. سیستم الکتریکی باید همواره تحت کنترل باشد.

یو پی اس چیست؟

کلمه UPS در واقع خلاصه شده عبارت Uninterruptible Power Supply به معنی منابع تغذیه بدون وقفه می باشد.

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی الکترونیکی است. که بین منبع برق ورودی و بار به منظور تامین پیوسته انرژی برای دستگاه هایی که به اختلالات موجود در شبکه و قطع برق حساس هستند. و یا قطع برق در آنها موجب صدمات مالی و جانی ثانویه خواهد شد، متصل می شود.

یکی از مهمترین کارایی دستگاه UPS زمانی است که به هر دلیلی برق شهر قطع شود. در این صورت دستگاه بدون وقفه وارد مدار شده و برق مصرفی را تامین می نماید. به گونه ای که دستگاه مورد نظر خاموش یا Reset نشود.

دستگاه UPS دارای فیلترهای الکتریکی و الکترونیکی می باشد. که باعث حذف نویزها و نوسانات برق شهر شده و مصرف کننده ها را در مقابل رعد و برق و ولتاژ بالا محافظت می نماید. و برقی یکنواخت با شکل موج ثابت به مصرف کننده ارسال می دارد.

در اکثر مواقع دستگاههای UPS برای مراکز زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی
  • آزمایشگاه ها
  • تشخیص طبی
  • بیوشیمی
  • هماتولوژی
  • پاتولوژی
  • تمامی مراکز تحقیقاتی و درمانی

یو پی اس UPS دندانپزشکی

 

باید توجه داشته باشید که به دلیل بالا بودن حساسیت دستگاه پزشکی و آزمایشگاهی حتما UPS باید مدل ON LINE DOUBLE CONVERSION با توان مصرفی متناسب که دارای فیلترهای FMI و EMI و حفاظتها common mode و normal mode که توسط وریستور (Varistor) جهت حذف کلیه نویزها و اعوجاج است. وشکل موج خروجی دستگاه (حتی در زمانیکه به بار مصرفی متصل می گردد) بدون وقفه و کاملا سینوسی باشد. و قابلیت تثبیت ولتاژ و فرکانس با دامنه باز ولتاژ ورودی را دارا باشد .

برخی فواید استفاده از یو پی اس UPS در کنار دستگاههای پزشکی و آزمایشگاهی:

  1. انجام آزمایشات دقیق تر و بدون خطا .
  2. پیشگیری از استهلاک سخت افزاری و error های نرم افزاری
  3. صرفه جویی در مصرف کیت و مواد مصرفی دیگر
  4. صرفه جویی در هزینه های هنگفت برای تعمیرات دستگاهها که اغلب بر اثر نوسانات و قطعی برق شهر بوجود می آید.
  5. طولانی تر شدن عمر مفید سیستم های پزشکی و آزمایشگاهی
  6. حفاظت از اطلاعات دستگاه

[/vc_column_text][vc_btn title=”خرید آنلاین یو پی اس UPS دندانپزشکی” color=”danger” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcaspianteb.com%2Fproduct-category%2Fdental-equipment%2Fups%2F|||”][vc_column_text css=”.vc_custom_1578474073780{padding-right: 10px !important;padding-left: 10px !important;}”]

انواع تکنولوژی ساخت UPS:

یوپی اس ها به لحاظ تکنولوژی و توپولوژی ساخت به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که به برخی از آنها در ذیل اشاره می گردد

لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در این نوع از دستگاه ها مادامی که برق شهر برقرار باشد. بار مصرفی  از طریق یک فیلتر الکترونیکی ورودی و یک اتوترانس (استابلایزر) در خروجی تامین می گردد. و همزمان عمل شارژ باتری های UPS انجام می شود. برق ورودی پس از ورود به دستگاه از طریق سوئیچ تبدیل (Transfer Switch) به بار مصرفی میرسد. در زمان قطع برق ورودی، پیوستگی توان خروجی از اینورتر و انرژی ذخیره شده در باتری ها بدون وقفه تامین می گردد.

اینورتر وظیفه تولید برق سینوسی از انرژی ذخیره شده درباتری را به عهده دارد.

از آنجایی که منابع تغذیه کامپیوترها و تجهیزات پزشکی تغییرات بالاتر از 15 درصد را نمی توانند تحمل کنند. این دستگاه در چنین حالتی به کمک اتوترانس (Buck @ Bosst)  روی سطح ولتاژ مورد نیاز بالاتر یا پایین تر جهت جبران ولتاژ سوئیچ می کند. یعنی اگر ولتاژ خیلی کم شود به مد Bosst  و اگر خیلی ولتاژ زیاد شود به مد Buck  سوئیچ می کند.

آنلاین (ON LINE  – DOUBLE CONVERSION)

این نوع یو پی اس یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات موجود برای پشتیبانی برق می باشد.  این سری بصورتی طراحی شده است که برق شبکه شهری را مستقیما به بار مصرفی هدایت نمی کند. بلکه ابتدا برق شهر را از حالت AC  به DC توسط یکسوساز جهت شارژ باتری ها تبدیل می شود. و سپس ورودی یکسو شده توسط اینورتربه ولتاژ (AC-220) مطلوب و سینوسی تبدیل می گردد .

با این تکنیک بدون توجه به فرکانس یا ولتاژ یا نوسانات موجود در برق شهر ،UPS ولتاژ خروجی را همواره از از طریق سطح DC داخلی اش می سازد. و یک ولتاژ 220 ولت یا 380 ولت برای سه فاز، سینوسی و پایدار از نظر ولتاژ و فرکانس و با تولرانس قابل قبول زیر 5 درصد تولید و در خروجی ایجاد می کند.

بدین ترتیب مشکلاتی مانند قطع و وصل برق شهر ، نوسانات و سایر تغییرات و آلودگی های برق اصلا ارتباطی در خروجی ندارد و خروجی  یکنواخت و سینوسی و تاخیری بابت سوئیچ نخواهیم داشت .

در این تکنولوژی یوپی اس ها در ساختار High Frerqunce (بدون ترانس ایزوله) و Low Frequnce (یوپی اس های با ترانس ایزوله ) تولید می شوند.

UPS دندانپزشکی

کاربرد یو پی اس در دندانپزشکی:

  • یونیت های دندانپزشکی
  • کمپرسور ها
  • اتوکلاو
  • تجهیزات رادیوگرافی
  • ساکشن های جراحی
  • سیستم های کامپیوتر
  • روشنایی و تصویری
  • و سایر تجهیزات مربوطه

با توجه به توضیحات فوق UPS های ON-LINE DOUBLE CONVERSION بهترین گزینه جهت پشتیبانی برق برای دستگاه های حساس و سرمایه ای در مراکز درمانی می باشند.[/vc_column_text][vc_btn title=”خرید آنلاین یو پی اس UPS دندانپزشکی” color=”danger” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcaspianteb.com%2Fproduct-category%2Fdental-equipment%2Fups%2F|||”][/vc_column][/vc_row]