کاربرد تینت در دندانپزشکی
کاربرد تینت در دندانپزشکی

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1576873925205{padding-right: 10px !important;padding-left: 10px !important;}”]

کاربرد تینت Tint در دندانپزشکی:

تینت ها یا رنگ های دندانپزشکی در مدل ها و رنگهای مختلف در دندانپزشکی موجودند. اما کاربرد آنها چیست و در کجا ها مورد استفاده قرار می گیرند؟

کاربرد تینت در دندانپزشکی

تنوع تینت ها:

تنوع رنگهای مختلف در برند های محدودی که تینت تولید می کنند بسیار است. با شناخت آنها میتوانید یک انتخاب درست و حرفه ای داشته باشید. و ترمیم هایی انجام دهید که بصورت عادی با آن زیبایی انجام پذیر نیستند.

چه رنگهایی کجا ها؟

بطور کلی اکثر برند ها با توجه به تنوع رنگها در چند رنگ اصلی مشترک هستند:

خاکستری – آبی – بنفش: 

این 3 تینت در ایجاد نمای ترنسلوسنت در لبه های انسیزال بکار می روند. یعنی در صورتیکه از تکنیک Layering و کامپوزیت انسیزال استفاده نمی کنید. برای ترمیم های کلاس IV یا ونیر های کامپوزیت حتما باید یکی از این تینت ها را داشته باشید.

رنگ آبی بیشتر برای کودکان و نوجوانان کم سن و سال بکار می رود.

رنگ خاکستری برای بالغین و رنگ بنفش برای افراد مسن بکار می رود.

سفید: 

رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ تینت هاست و از آن چهت پوشاندن وایت اسپات ها، تیره گی ها و رنگ تیره پست های فلزی استفاده میشود.

صورتی: 

تینت صورتی در ترمیم های نزدیک لثه که تحلیل بالای لثه دارند بکار می رود.

قهوه ای: 

تینت های قهوه ای یا قرمز قهوه های جهت طبیعی تر کردن ترمیم در فیشور و شیار های اکلوزال دندانهای خلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

اُخر (Ochre):

جهت ترمیم در نواحی سرویکالی و یا تغییر و تنظیم رنگ کامپوزیت ها (در صورت مخلوط کردن با کامپوزیت)

شفاف: 

اصلاح کروما کامپوزیت در صورت مخلوط شدن با آن.

نحوه استفاده ار تینت ها:

از آنجایی که اکثر تینت ها بیس کامپوزیتی دارند. پیش از استفاده از آنها باید سطح دندان با پودر پامیس تمیز شود. سپس اچینگ انجام شود و در نهایت از باندینگ استفاده شود. و لایت کیور. برای افزایش استحکام و تغییر ویسکوزیته تینت ها، میتوان آنها را با کامپوزیت فلو به میزان مورد نیاز مخلوط نمود. اگر قرار است تینت در حین کار بر روی کامپوزیت مورد استفاده قرار بگیرد. نیاز به اچ و باند نیست.

کمپانی های سازنده تینت:

چند کمپانی مطرح تینت را محصولات خود گنجانده اند. که مهمترین آنها عبارتند از:

1. بیسکو Bisco

2. کازمدنت Cosmedent

3. توکویاما Tokuyama

4. کر Kerr

نتیجه گیری:

اگر از بازی با رنگها در دندانپزشکی ترمیمی لذت می برید. به شما پیشنهاد می کنیم حتما یکی دو تینت مهم و اصلی را تهیه نمایید و در کیت زیبایی خود قرار دهید. قطعا برای شروع به همه آنها نیاز نخواهید داشت. اما در بعضی اوقات، بعضی رنگها حلال مشکلات شما خواهند شد.

جهت تهیه تینت از کاسپین طب میتوانید از لینک زیر اقدام نمایید:

[/vc_column_text][vc_btn title=”مشاهده و خرید آنلاین تینت Tint دندانپزشکی” color=”warning” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcaspianteb.com%2Fproduct-category%2Frestorative%2Ftint-opaquer%2Ftint%2F|||”][vc_column_text]

ویدیوی زیر هم نحوه استفاده از تینت خاکستری را جهت افزایش ظاهری ترانسولسنی نشان می دهد:

[jwp-video n=”1″]

تهیه و تنظیم:

تیم علمی کاسپین طب

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]