همه ی کامپوزیت های کولزر

کامپوزیت های کولزر

 

[ vc_row][vc_column][vc_column_text]کامپوزیت های کولزر ساخت آلمان و از با کیفیت ترین کامپوزیت های بازار و دنیا هستند که در این ویدیو چهار مدلش مورد بررسی قرار گرفتند.

 

امروز می خواهیم چهار کامپوزیت مختلف با قیمت های مختلف از کمپانی کولزر را به شما معرفی کنیم و کاربرد هر کدام را نیز با شما به اشتراک بگذاریم.

اسمارت،کلاسیک، توپاز و دیاموند چهار کامپوزیت شرکت کولزر هستند.کامپوزیت اسمارت و کلاسیک شباهت کمی به یکدیگر دارند و توپاز و دیاموند هم شباهت کمی به همدیگر دارند.

کامپوزیت اسمارت Kulzer Charisma Smart

اسمارت ارزان ترین کامپوزیت شرکت کولرز است نوع هیبریداسیون آن ساب میکروهیبرید یا میکرو گلاس  و ماتریکس آن BIS-GMA است. میزان حجمی فیلر آن 59 درصد (دقت کنید که این میزان برای حجم است معمولا میزان وزنی 50 درصد بیشتر است)، سایز فیلرها 5 نانومتر الی 10 میکرون است. کامپوزیت اسمارت یک کامپوزیت روزمره است یعنی برای درمان های روزمره و درمان کلاس های ترمیمی I تا V استفاده می شود ولی از لحاظ رنگبندی، رنگبندی محدودی دارد.

پیشنهاد می شود که برای کامپوزیت ونیر ها زیاد استفاده نشود زیرا از نظر استحکام نسبت به بقیه کامپوزیت ها ضعیف تر است و ممکن است شما را دچار مشکل کند.

رنگها: A1-A2-A3-A3.5-B1-B2  و یک رنگ اپک که به عنوان دنتین استفاده می شود با نام  DENTIN دارد.

زمان کیور برای دنتین دو برابر رنگهای دیگر و 40 ثانیه است.

کامپوزیت Charisma Classic

کامپوزیت بعدی، کامپوزیت کلاسیک است. نوع آن میکروهیبرید و ماتریکس آن BIS-GMA است. میزان حجمی آن 61 درصد، سایز فیلرها 5 نانومتر الی 10 میکرون است. کامپوزیت کلاسیک یک کامپوزیت یونیورسال است که هم برای خلفی و هم قدامی می‌توان استفاده کرد (مانند اسمارت) با این تفاوت که فیلر های آن بیشتر است و تنوع رنگی بیشتری هم دارد.

رنگها: A1-A2-A3-A3.5-A4- B1-B2-B3-C2

سه عدد رنگ اپک هم دارد که برای دنتین استفاده می شود OA2-OA3-OA3. و اینکه چرا رنگ OA1 در این رنگبندی وجود ندارد مشخص نیست. این کامپوزیت، کامپوزیت بسیار خوبی است علل الخصوص در ترمیم های  خلفی.

کامپوزیت Charisma Topaz

کامپوزیت توپاز که برای اکثر کارها و درمانها علی الخصوص در ونیرها استفاده می شود، نوع آن نانو هیبرید، میزان حجمی فیلر 59 درصد و سایز فیلر 5 نانومتر الی 20 میکرون است. نوع ماتریکس آن TCD است که می توان گفت پتنت کمپانی کولزر می باشد.

اینها مولکولی هایی هستند که در نهایت ماتریکس پلیمری کامپوزیت را تشکیل می دهند.

اینها ماتریکس TCD هستند. مولکول ها بزرگتر و همانطور که میبینید ارتعاش کمتر است که باعث افزایش دانسیته فیلرها و ماتریکس ها و نیز استحکام بیشتر می شود و چون فضای خالی به نسبت کامپوزیت معمولی که در سمت راست میبینید کمتر است، شیرینکیج خیلی کمتر می شود و ماتریکس، ماتریکس قوی تری است و سایش نیز کمتر می شود.

کامپوزیت توپاز علاوه بر اینکه از دو مورد قبلی استحکام خیلی بیشتری دارد، تنوع رنگی بالاتری هم دارد. در کل، کامپوزیت های کاریزما تعدادی رنگهای عادی دارند که رنگهای ویتا هستند و بعضی از رنگهای آنها با O شروع می شود که برای دنتین یا برای جاهایی که رنگ زیر نشان داده نشود، استفاده میشود.

رنگهای O یا دنتین  none vita shade هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

کامپوزیت توپاز رنگهای A1 تا A4 ، B1 تا B3 ، C2 و تعدادی رنگهای O دارد. OL یعنی Opaque Light که برای رنگهای A1 ، A2 ، B1 است. Opaque Medium که با OM نشان داده می‌شود برای رنگهای A3 ، B2 و B3 هستند و Opaque Dark هم برای رنگهای A3.5 و A4 هستند  علاوه بر این دو رنگ OB و BL دارد که خیلی مورد علاقه ایرانیها و لبنانیهاست.

که BL همان Bleach Light  و OB ،Opaque Bleach است. برای بیمارانی که می خواهید بلیچ کار کنید این دو رنگ بسیار مناسب است.

رنگ بلیچ لایت به تنهایی قابل استفاده است ولی جاهایی که خیلی بدرنگی دارید باید از اپک آن هم استفاده کنید.

علاوه بر این، دو رنگ دیگر هم دارد که رنگهای انسیزال هستند. CL ، Clear  است که کاملا حالت نیمه شفاف دارد و CO ،Clear Opal  است که ته رنگ آبی دارد و برای دندان نوجوانان یا بعضی از دندانها که جنس خاصی دارند این به شما خیلی کمک می کند و  باعث می شود که با این کامپوزیت بتوان به راحتی لیرینگ را انجام داد.

کامپوزیت دیاموند کولزر Kulzer Charisma Diamond

کامپوزیت دیاموند بسیار کامپوزیت فوق العاده ای است با میزان حجمی فیلر 64 درصد که حدودا برابر با 78 الی 80 درصد فیلر وزنی است. از لحاظ پالیش و استحکام عالی هستند ولی سایز فیلر آنها مانند بقیه 5 نانومتر الی 10 میکرون است.

کامپوزیت دیاموند هم مانند کامپوزیت توپاز از ماتریکس TCD برخوردار می باشد. از لحاظ رنگی مثل کامپوزیت توپاز هستند ولی با این تفاوت که در رنگ بلیچ یک رنگ روشنتر به نام  BXL (Blich Extra Light) و در رنگ انسیزال هم دو رنگ اضافه دارد: AM یا Amber که رنگ کهربایی است و معمولا برای نواحی سرویکال استفاده می کنند و رنگ YO که Yellow Opal  است که می توان برای نواحی انسیزال یا موارد خاصی استفاده کرد. از لحاظ پالیش و استحکام از همه کامپوزیت های قبلی قوی تر هستند.

 

 

 

 

[electro_vc_products_carousel instock=”true” category_link=”true” title=”جدیدترین کالاها” limit=”6″][vc_empty_space height=”40px”][electro_vc_products_wonderslider bg_color=”#ff6f00″ title=”Wonder”][/vc_column][/vc_row][vc_column width=”3/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column]

 

بازدید از پیج اینستاگرام کاسپین طب