محصولات برگزیده دندانپزشکی دنیا
محصولات برگزیده دندانپزشکی دنیا در سال 2018

هر ساله سایت معتبر دنتال ادوایزر به معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصولات دندانپزشکی دنیا می پردازیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی برگزیده این محصولات بپردازیم:

1. بخش آماده سازی (Preparation):

الف) بافر کننده بیحسی:

نام محصول: Antura Local Anesthetic Delivery System

نام کمپانی: Antura Medical

این محصول در واقع یک مخلوط کننده ماده بیحسی با یک ماده بافر کننده PH مانند بی کربنات سدیم است. این مخلوط کردن به دندانپزشکان کمک می نماید تا به محض تزریق به جای اینکه منتظر اثر ماده بی حسی باشد، بتواند درمان را شروع نماید. در این دستگاه محل قرارگیری سرنگ های یکبار مصرف وجود دارد. و بیماران زیادی را میتوان با آن بی حس نمود. یکی از استفاده کنندگان این محصول رکورد 56 ثانیه در تزریق بلاک فک پایین ثبت نموده است.

 

ب) توربین بادی

نام محصول: Tornado

نام کمپانی: Bien-Air

اکثرا انتظار چنین انتخابی را داشتیم. کمپانی بین ایر جزء مطرح ترین تولید کنندگان توربین، آنگل و هندپیس در دنیاست. و مدل تورنادو گل سر سبد آنها. توربین تورنادو با گشتاور بسیار بالا و توان 30 وات، مجهز به تکنولولژی منحصر به فرد لرزش گیر فرز هاست و همچنین دارای پتنت خاصیت ضد حرارتی میباشد که جلوگیری از گرم شدن هد توربین، جهت افزایش طول عمر آن است. و نیز از بسیاری از توربین های دیگر کم صدا تر است. استفاده کنندگان لقب اسب بارکش را به تورنادو داده اند!!

 

پ) هندپیس الکتریکی

نام محصول: iOptima

نام کمپانی: Bien-Air

در این بخش هم جایزه تعلق می گیرد به کمپانی بین ایر. این دستگاه با تکنولوژی منحصردی دارد که باعث میشود هندپیس با اپلیکیشن IOS کنترل شود. میکروموتور MX2 سبک و کوتاه بوده و در دست تعادل بسیار خوبی دارد. برنامه های از پیش ذخیره شده، کار کردن با آن را راحت تر و لذت بخش تر می نماید.

 

ت) فرز های کارباید چند بار مصرف

نام محصول: Alpen Speedster Metal Cutting Carbide Burs

نام کمپانی: ColteneWhaledent

این فرز ها در آزمایشات انجام شده و تراش های مکرر، از سایر فرز ها سریعتر می برند. و در حین تراش بدون لرزش هستند. و ماندگاری بالایی هم دارند و در حین تراش نمی شکند. همچنین نسبت به اتوکلاو هم مقاومت بالایی دارد.

 

ث) فرز های کارباید یکبار مصرف

نام محصول: Singles

نام کمپانی: Meisinger

فرز های Singles در پک های استریل با قابلیت باز شدن آسان و دید مناسب فرز داخل پکیج، بسته بندی شده اند. این بسته بندی به شما اطمینان می دهد تا برای هر بیمار یک فرز نو استفاده کنید. این فرز ها به شکل باور نکردنی سریع و مؤثر برش می دهند. این فرز ها در حال ترویج استفاده یکبار مصرف از فرز در دنیا میباشند.

 

ج) طراحی نوآورانه:

نام محصول: Avid Fit Hygiene System

نام کمپانی: Avid Dental

این بخش یکی از قسمت های جالب جوایز دنتال ادوایزر می باشد. طراحی نوآورانه به معنای واقعی علت این انتخاب است. توربین های Avid Fir تنها، نمونه های بازار هستند که قابلیت تنظیم دماغه تا 20 درجه در هر جهتی را دارا می باشند. هندپیس هم قابلیت چرخش 360 درجه ای دارد. این تنظیمات باعث ایجاد بهترین احساس راحتی و کمترین خستگی در دست میشود. همچنین نقاطی از دهان که دسترسی به آنها دشوار است هم با این توربین قابل دسترس تر میشوند.

2. بخش آماده سازی (Preparation):

الف) سکشنال ماتریکس:

نام محصول: Composi-Tight 3D Fusion Sectional System

نام کمپانی: Garrison Dentall

سکشنال ماتریکس های گریسون سالهاست که این جایزه را از آن خود می نمایند. طراحی خاص و منحصر به فرد و ایجاد بهترین سطح تماس و شکل آناتومیک و سری های پلاستیکی از دلایل این انتخاب هستند. محصول جدید دارای طرح بهبود یافته از مدل های پیشین است

 

ب) محافظ پالپ:

نام محصول: TheraCal LC

نام کمپانی: Bisco

تراکال سالهاست که این جایزه را از آن خود می کند. این ماده یک کلسیم سیلیکات رزینی است که میتواند در پالپ کپینگ مستقیم و غیر مستقیم مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده بعنوان لاینر هم از بدیهیات استفاده از این ماده است.

خرید آنلاین

پ)کامپوزیت بالک فیل:

نام محصول: Tetric EvoCeram Bulk Fill

نام کمپانی: Ivoclar Vivadent

این کامپوزیت در مطالعات طولانی مدت امتحان خود را پس داده. بدون خش پذیری و کمترین میزان تغییر رنگ و شکستگی. هندلینگ آن راحت است و نیاز با قرار دادن لایه های نازک ندارد. در ترمیم های خلفی قطعا یکی از بهترین گزینه هاست.

 

ت) کامپوزیت زیبایی:

نام محصول: Harmonize Universal Composite

نام کمپانی: Kerr

این کامپوزیت از تکنولوژی ART بهره می برد. که مخفف Adaptive Response Technology میباشد که باعث ویسکوزیته دینامیک میشود و هندلینگ آنرا بی نظیر می کند. خصوصیات ظاهری آن هم شباهت بسیار زیادی به انامل دندان طبیعی دارد. به راحتی روی دندان فرم می گیرد و میتوان ترمیم های بسیار حرفه ای با آن انجام داد.

 

ث) ضد حساسیت:

نام محصول: Teethmate Desensitizer

نام کمپانی: Kuraray

تیم دنتال ادوایزر در مطالعه اختصاصی شش ماهه خود این ماده را عالی ارزیابی کرد. استفاده آسان و کاهش فوری درد از دلایل این انتخاب میباشند.

 

ج) پالیشر خورشیدی دو مرحله ای کامپوزیت:

نام محصول: Twist Polishing Kit

نام کمپانی: Meisinger

کاربرد راحت و سریع و استفاده برای تمامی نواحی از جمله شیار ها و پالیش فوق العاده از دلایل انتخاب این پالیشر ها میباشند.

خرید آنلاین

خرید آنلاین

چ) کامپوزیت فلو با فیلر پایین:

نام محصول:NovaPro Flow

نام کمپانی: Nanova Biomaterials

این کامپوزیت اولین و تنها کامپوزیت فلوی تقویت شده با الیاف نانو فایبر در دنیا می باشد. این خصوصیت باعث کاهش شرینکیج به میزان قابل ملاحضه ای می شود. پس از قرار دادن جاری نمی شود. پالیش پذیری آن هم بسیار بالاست.

 

ح) کامپوزیت فلو با فیلر بالا

نام محصول: Clearfil Majesty ES Flow

نام کمپانی: Kuraray

این کامپوزیت به معنای واقعی یونیورسال است و می‌تواند برای تمامی کلاس‌های پوسیدگی بکار رود و دارای زیبایی فوق‌العاده و پالیش‌پذیری عالی می‌باشد. تشخیص آن در صورت انجام ترمیم کاری دشوار است. سرنگ آن نیز ضدچکه بوده و در عکس‌های رادیوگرافی براحتی قابل مشاهده است.

 

خ) کامپوزیت یونیورسال:

نام محصول: Estelite Sigma Quick

کارخانه سازنده: Tokuyama

این کامپوزیت چندین سال متوالی است که این جایزه را از آن خود کرده است. تطابق عالی با دندانهای مجاور، اثر آفتاب پرستی، مقاومت عالی در برابر شکستگی، راحتی در استفاده و … از دلایل انتخاب سیگما کوئیک به عنوان بهترین کامپوزیت یونیورسال می‌باشد.

خرید آنلاین

د) ماده ترمیمی بایو اکتیو:

نام محصول: Activa BioActive Restorative

کارخانه سازنده: Pulpdent

این ماده در بیماران با ریسک پوسیدگی بالا، مانند اطفال و سالخوردگان، کاربردهای فراوانی دارد. آزادسازی یونهای کلسیم، فسفات و فلوراید یک ویژگی استثنائی برای این محصول به حساب می‌آید. قابلیت اتصال بدون نیاز به باندینگ هم از دیگر ویژگی‌های Activa BioActive است.

 

ذ) گلاس آینومر ترمیمی تقویت شده با رزین (RMGI):

نام محصول: Ionolux

کارخانه سازنده: VOCO

استفاده راحت، عدم چسبندگی به وسایل و قلم‌ها، عدم نیاز به کاندیشنر، هندلینگ خوب، قابلیت پک کردن و آزادسازی فلوراید از دلایل انتخاب Ionolux بعنوان بهترین گلاس آینومر ترمیمی می‌باشد.

 

ر) باندینگ توتال اچ:

نام محصول: Opti Band FL

کارخانه سازنده: Kerr

قدرت اتصال بالا به دنتین و انامل، ویسکوزیته عالی، دیده شدن آسان روی دنتین، قابلیت آزادسازی فلوراید و عدم حساسیت پس از ترمیم در بسیاری از بیماران، از دلایل انتخاب Opti Band FL بوده است.

 

ز) باندینگ یونیورسال:

نام محصول: Scotch Band universal

کارخانه سازنده: 3M

قدرت بالای اتصال به دنتین و انامل، قابلیت استفاده به عنوان پرایمر زیرکونیایی و استفاده‌های فراوان دیگر. سالهاست که باعث بردن رقابت بر سر این جایزه توسط اسکاچ باند یونیورسال بشود.

 3. ترمیم های غیر مستقیم:

الف) سمان نوآورانه

نام محصول: Theracem

کارخانه سازنده: Bisco

به علت آزادسازی مستمر کلسیم و فلوراید، انتخاب فوق‌العاده‌ای در بیمارانی با ریسک پوسیدگی بالاست. قدرت آن بالاتر از مقدار میانگین سایر سمان‌های رزینی سلف ادهسیو بازار است. براحتی تمیز می‌شود و باقی‌مانده‌های چسبناک از خود بجا نمی‌گذارد. کار کردن با آن هم بسیار راحت است.

خرید آنلاین

ب) پرایمر زیرکونیا

نام محصول: Z-Prime Plus

کارخانه سازنده: Bisco

این ماده هم از آن محصولاتی است که سالهاست جایزه بخش خود را می‌برد. Z-Prime یک پرایمر عالی برای زیرکونیاست. علاوه بر آن بعنوان پرایمر فلز و آلومینا هم می‌تواند بکار رود. تک بطری بوده و نیاز به یخچال جهت نگهداری ندارد. با رزین‌های دوال کیور هم سازگار است.

خرید آنلاین Z-PRIMER

پ) سمان ایمپلنت:

نام محصول: CEM-IMPLANT

کارخانه سازنده: BJM Laboratories

یک سمان رزینی بدون اوژنول عالی با دو مرحله کیور شدن. در مرحله اول حالت ژل مانند از خود نشان می‌دهد تا اضافات آن را براحتی بتوان پاک کرد و پس از 4 الی 5 دقیقه به سختی نهایی می‌رسد.

 

ت) آلژینات

نام محصول: Cavex Cream Alginate

کارخانه سازنده: Cavex

این مدل از آلژینات Cavex، آلژیناتی بی‌نظیر با دقت 5 میکرون است. دستیاران از کیفیت بالای آن و نبودن Void لذت می‌برند. اثری از حباب در قالبگیری‌ها وجود نخواهد داشت. خیلی سریع هم سفت می‌شود و بیماران با آن راحت هستند.

 

ث) ماده ساخت روکش موقت زیبایی:

نام محصول: Luxatemp Fluorescence

کارخانه سازنده: DMG

عواملی مانند پالیش پذیری و زیبایی عالی، استحکام بالا، که فراتر از حد یک روکش موقت است و مدت طولانی تری عمر می کند و در نهایت تنوع رنگ خوب کمک کردند تا این ماده بهترین ماده رزینی ساخت روکش موقت شود.

 

ج) سمان گلاس آینومر (RMGI)

نام محصول: FujiCEM2

کارخانه سازنده: GC

قدرت بسیار بالا، عملکرد مثبت در طولانی مدت، گیر بالا و عدم میکرولیکیج، عدم حساسیت از دلایل انتخاب فوجی سم2 بعنوان بهترین گلاس آینومر لوتینگ سال می‌باشد.

 

چ) ماده ثبت بایت:

نام محصول: Futar Fast

کارخانه سازنده: Ketten bach

فوتار فست سالهاست که رقیب قدری برای خود در زمینه ثبت بایت نمی‌بیند. ثبت دقیق و کامل اکلوژن با ویسکوزیته عالی، خارج کردن راحت، عدم قفل شدن در آندرکات‌ها، فوتار فست را به بهترین ماده ثبت بایت سال 2018 تبدیل کرده است.

 

ح) سمان رزینی زیبایی:

نام محصول: Vario Link Esthetic LC

کارخانه سازنده: Ivoclar Vivadent

این سمان در 2 نوع لایت کیور و دوال کیور عرضه می‌شود. در کیت این سمان هر آنچه که یک دندانپزشک برای سمان کردن در مناطق استتیک نیاز دارد، قرار داده شده است. خمیرهای انتخاب سمان (try-in Paste) دقیقاً هم رنگ سمان اصلی هستند. پاک کردن اضافات سمان دائم به راحتی صورت می‌گیرد. وجود رنگ‌های متنوع پاسخگوی همه نیازها می‌باشد.

 

خ) کامپوزیت ساخت کور:

نام محصول: Visalys Core

کارخانه سازنده: Kettenbach

ویسالیس کور، یک کامپوزیت دوال کیور چندکاره است. از ساخت کور گرفته تا سمان کردن پست‌ها. با هر باندینگی قابل استفاده بوده و عاری از BPA می‌باشد. ویسکوزیته آن در بهترین حالت ممکن است.

 

د) ماده ساخت روکش موقت یونیورسال:

نام محصول: Visalys Temp

کارخانه سازنده: Kettenbach

هندلینگ و پالیش عالی. عدم تشکیل Air Inhibit Layer، فیت خیلی خوب و … سالهاست که این جایزه را برای ویسالیس تمپ به ارمغان آورده است.

 

ذ) ماده قالبگیری قابل اسکن:

نام محصول: Flexitime Fast & Scan

کارخانه سازنده: Kulzer

هندلینگ و پالیش عالی. عدم تشکیل Air Inhibit Layer، فیت خیلی خوب و … سالهاست که این جایزه را برای ویسالیس تمپ به ارمغان آورده است.

 

ذ) ماده قالبگیری قابل اسکن:

نام محصول: Flexitime Fast & Scan

کارخانه سازنده: Kulzer

پاناویا مشهورترین اسم در زمینه سمان‌های رزینی می‌باشد. و SA Cement Plus هم چند سالی است که بهترین سمان رزینی سلف ادهسیو دنیاست. قدرت خیلی بالا، قابلیت استفاده در محیط‌های مرطوب، برداشتن راحت اضافات، استفاده راحت و عدم حساسیت از دلایل انتخاب این سمان می‌باشند.

 

ز) خمیر مدیریت و کنترل بافت نرم

نام محصول: Traxodent Hemodent Paste Retraction System

کارخانه سازنده: Premier Dental

ماده هموستات که معمولاً با نخ زیر لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بعضی مواقع مانند ژینژیوکتومی می‌تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد. اثر سریع و شستشوی کامل از مزایای این محصول می‌باشند.

 

ژ) نخ زیر لثه:

نام محصول: Kint-Pak + AlCl3 Impregnated Knitted Cord

کارخانه سازنده: Premier Dental

این نخ زیر لثه حاوی ماده هموستات آلومینیوم کلراید بوده و در سایزهای متنوعی تولید می‌شوند. برای مثال سایز 0.000 . این نخ‌ها مقاومت بالایی در برابر پاره شدن و پیچیدن دور فرزهای با سرعت بالا از خود نشان می‌دهند.

 

س) ریلاین سافت دنچر:

نام محصول: Sofreliner Toughs

کارخانه سازنده: Tokuyama

آداپته شدن عالی با بافت نرم و فیت شدن بسیار خوب. مخلوط کردن و قرار دادن آسان که باعث راحتی بیشتر بیمار می‌شود. علی‌الخصوص بیمارانی که به تازگی جراحی شده‌اند از مزایای این ماده دوست داشتنی است.

 

ش) پالیشر سرامیک

نام محصول: All Ceramic Polishers

کارخانه سازنده: Cosmedent

هم شامل کیت‌های داخل دهانی می‌شود و هم خارج دهانی. تمامی انواع سرامیک را به نحو احسنت پالیش می‌نماید. توانایی پالیش IPS e.max و زیرکونیا را هم دارد.

 

ص) جایگزین آلژینات

نام محصول: Xantasil

کارخانه سازنده: Kulzer

مخلوط کردن این ماده خیلی راحت است و نگهداری آن راحت‌تر. در ثبت جزئیات بهتر از آلژینات عمل می‌کند و ویسکوزیته مدیوم دارد.

 3. اندو:

الف) سمان بایواکتیو اندو

نام محصول: Neo MTA Plus

کارخانه سازنده: Avalon Biomed

هندلینگ فوق‌العاده، قرار دادن راحت، پک کردن و حالت دادن از خصوصیات مثبت این MTA می‌باشد. به محض قرار دادن آن در محل موردنظر در جای خود می‌ماند. این ماده رادیو اپسیته خوبی دارد و برای درمان اکسپوژر پالپ در حین ترمیم ایده‌آل است.

 

ب) محلول شستشو

نام محصول: Irritol

کارخانه سازنده: Essential Dental Systems

ایریتول یک محصول تک مرحله‌ایست و خود متشکل از 2 محلول ترکیب شده می‌باشد و میزان زیادی از دبری‌ها را حذف می‌کند. رنگ سبز آن هم باعث تمایز و تشخیص بهتر آن از سایر محلول‌های اندو می‌شود.

 

پ) رابردم غیر لاتکس:

نام محصول: Isodam

کارخانه سازنده: Hedy Canada

قدرت خیلی بالا با حفظ انعطاف‌پذیری. ایزودم سالهاست که بهترین رابردم در دنتال ادوایزر است. در اثر کشش پاره نمی‌شود. قرار دادن آن هم راحت است.

 

ت) رابردم لاتکس:

نام محصول: Sanctuary Powder Free Latex Dental Dam

کارخانه سازنده: Sanctuary

با وجود رنگ تیره کنتراست بالایی ایجاد می‌کند و برای عکاسی ایده‌آل است. مقاومت بالایی دارد و استفاده از آن هم راحت است.

 

ث) اپکس لوکیتور:

نام محصول: Apex ID

کارخانه سازنده: Kerr

Apex ID یک اپکس لوکیتور کوچک با استفاده آسان است که به طور پیوسته کالیبره می‌شود. دقت بسیار بالایی هم دارد.

4. تجهیزات کوچک

الف) لیزر دایود

نام محصول: Picasso Plus  و Picasso Lite Plus

کارخانه سازنده: AMD LASERS

این لیزرها هم برای دندانپزشکان تازه‌کار و هم برای دندانپزشکان باتجربه کارکرد راحتی دارند. انواع سری‌های یکبار مصرف و چندبار مصرف برای این 2 لیزر قابل استفاده هستند. همچنین پدال بی‌سیم عرضه شده با این لیزرها هرچه بیشتر به راحتی استفاده از آنها می‌افزاید.

 

ب) دستگاه بلیچینگ:

نام محصول: Beyond Polus Advanced

کارخانه سازنده: Beyond

سلطان بی چون و چرای دستگاه‌های بلیچینگ در سالهای اخیر دستگاه Polus Advanced می‌باشد. که کیفیت فوق‌العاده، راحتی استفاده، نور بسیار استاندارد و انواع برنامه‌های مختلف آنرا از سایرین متمایز ساخته است.

 

پ) دستگاه نگهداری هندپیس:

نام محصول: Quatro Care Plus

کارخانه سازنده: Kavo

این دستگاه باعث صرفه جویی در زمان و افزایش طول عمر هندپیس‌ها می‌شود.

 

ت) دستگاه مخلوط کردن مواد قالبگیری:

نام محصول: Dynamix Speed

کارخانه سازنده: Kulzer

این دستگاه در مطب‌های پر بیمار یا کلینیک‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند و با حذف مخلوط‌سازی دستی مواد قالبگیری در زمان و دقت قالبگیری هم صرفه‎‌جویی می‌نماید. دارای 3 سرعت مختلف بوده که دو تای آن جهت پر کردن تری بوده و دیگری برای پر کردن سرنگ واش می‌باشد.

 

ث) لایت کیور

نام محصول: Bluephase Style

کارخانه سازنده: Ivoclar Vivadent

از جمله تجهیزاتی است که سالها بر مسند قدرت تکیه داده و حالا حالاها قصد پایین آمدن از آن را ندارد. ارگونومیک و سبک است و انواع حالات نوردهی را دارد و لایت متر آن یکی از دقیق‌ترین لایت مترهای دنیاست.

 

ج) دوربین داخل دهانی

نام محصول: IRIS Intraoral Camera

کارخانه سازنده: Digital DOC

کیفیت بالای ساخت، ثبت جزئیات، وزن پایین، سر باریک و … از دلایل انتخاب این دوربین می‌باشند.

 5. محصولاتی که در طولانی مدت امتحان خود را پس داده‌اند.

الف) زیرکونیای زیبایی:

نام محصول:  Nexx ZRT

 کارخانه سازنده: Sagemax Bio Ceramics

این ماده در طولانی مدت بررسی شده و در طول زمان بسیار خوب عمل کرده است. ترنسلوسنسی، قدرت و عمق رنگ مورد انتظار آنرا به یکی از پرفروشترین بلوک‌های زیرکونیای بازار تبدیل کرده است. می‌تواند در بریج‌های چند واحدی یا روکش‌های قدامی رضایت بخش مورد استفاده قرار بگیرد.

 

ب) باندینگ یونیورسال:

نام محصول: Optiband XTR

کارخانه سازنده: Kerr

وقتی با کامپوزیت هرکولایت‌کر استفاده شود، مقاومت بالایی در برابر شکستن، زیبایی عالی و مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییر رنگ مارژینال از خود نشان می‌دهد. بدون هیچگونه اثری از خش‌پذیری. قدرت باند بالا به دنتین و انامل هم عامل دیگری در انتخاب Optiband می‌باشد.

 

پ) بلوک زیرکونیا:

نام محصول: Brux Zir

کارخانه سازنده: Glide well Laboratories

در طی مطالعات 6 ساله، این ماده هیچ‌گونه اثری بر دنتیشن دندانهای فک مقابل نداشت. از لحاظ زیبایی عالی، و لب‌پر شدگی و شکستن تا بحال گزارش نشده است. ایده‌آل برای روکش ایمپلنت (چون به راحتی فلز اباتمنت را بواسطه اپک بودنش، ماسکه می‌کند). عالی برای روکش‌های خلفی.

 

ت) سرامیک

نام محصول: IPS e.max Press

کارخانه سازنده: Ivoclar Vivadent

این ماده در طی سالها استفاده، انتخاب اول در رستوریشن‌های سرامیکی در مناطقی که زیبایی خیلی مهم است، بوده است. در طی 7 سال امتحان خود را از لحاظ زیبایی، قدرت بالا، ماندگاری و کارکرد کلینیکی پس داده است.

 

ث) کامپوزیت یونیورسال لایه‌ای:

نام محصول: Filtek Supreme ultra

کارخانه سازنده: 3M

این کامپوزیت زیبایی، مقاومت بسیار بالایی در برابر لب‌پر شدگی، شکستگی و تغییر رنگ مارژینال در طی 6 سال از خود نشان داده است. هندلینگ آسان، زیبایی فوق‌العاده انامل آن، تطابق رنگ عالی از دیگر دلایل انتخاب این کامپوزیت می‌باشد.

 

ج) سمان رزینی سلف ادهسیو:

نام محصول: Relyx unicem2 Automix

کارخانه سازنده: 3M

در طی 15 سال استفاده مداوم در مناطق زیبایی، گیر و عدم تغییر رنگ مارژینال، این سمان را بدل به بهترین سمان با سابقه طولانی بالا تبدیل کرده است.

 

تهیه و تنظیم: گروه علمی کاسپین طب

www.Caspianteb.com